zaterdag 2 juni 2007

Eindexamen

Het is al bijna 20 jaar geleden dat ik eindexamen deed. Ik kan me herinneren dat ik blij was dat ik de schooltijd eindelijk af kon sluiten. Ambities om verder te studeren had ik op dat moment niet en dus was het eerst vakantie en daarna een baan zoeken. Het werk zoeken en aan het werk blijven is me altijd goed gelukt en ik heb er geen spijt van dat ik niet verder gestudeerd heb.
Tegenwoordig is dat wel anders. Met alleen een H.A.V.O.-diploma op zak kom je niet veel verder dan de kassa van de plaatselijke Albert Heijn of Colruyt.
De eindexamens voor H.A.V.O. zijn zo goed als afgerond en ondanks dat de uitslagen nog even op zich laten wachten, heb ik uit onofficiële bron vernomen dat er in ieder geval al één persoon geslaagd is, dus...vanaf deze plaats:
Brenda, van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma !

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Van harte, en op naar je vervolg opleiding..

Anoniem zei

Ook ik heb alleen maar een Havo diploma. Had op een gegeven moment meer zin in werken dan leren / studeren.
Heb nu wel een leiding gevende functie, dus het kan wel. Maar het is inderdaad verstandig om nog (even) door te leren.