vrijdag 26 oktober 2007

Sturnis Vulgaris

Gisterenavond wilde ik naar buiten gaan om wat GFT naar de container te brengen. Ik had de achterdeur nog maar amper open toen een vreemd geluis mijn oren bereikte. Het was een piepend geluid wat iets weg had van een slechtlopende fiets of van twee mensen die gezellig...
Plots was het stil, maar na ongeveer 10 seconden ging het weer verder. Het geluid bleef even sterk, dus dat van die fiets kon het eigenlijk niet zijn. En ook de buren waren het niet, het was per slot van rekening pas 17.15 uur. Nu weet ik wel dat het tijdstip niets uitmaakt, maar het leek mij niet waarschijnlijk.
Ik keek eens rond om te zien waar het bewuste geluid nu toch vandaan kwam en plots zag ik in de bomen die bij ons achter op de parkeerplaats staan (waar ook de keet van het schildersbedrijf nog staat) een enorme hoeveelheid spreeuwen zitten. Uiteraard zie je ze wel eens als een wolk voorbij vliegen, maar dit was de eerste keer dat ik ze hier in de bomen zag zitten.
Zeker weten doen ik het niet, maar met een schatting van een paar honderd vogels is waarschijnlijk niet ver van de waarheid.

23 opmerkingen:

Anoniem zei

Paar honderd spreeuwen? Daar kan je flink overlast van hebben. Hopelijk valt het mee voor je.

Maken de buren regelmatig zo'n geluid dan?

Anoniem zei

Oei, sucses er mee man. Weet je wel wat voor ellende je daar van kan hebben?

Maar ze vormen nu groepen om te gaan trekken, dus het zal wel meevallen..

Anoniem zei

En ze blijven ook zo lang zitten hè? Het lijkt wel een spreeuwigheid.

Pedro zei

@Frank: Het zijn meer de kinderen van de buren die veel lawaai maken. Ik ben blij dat de herfstvakantie weer voorbij is.

@Redstar: Ze zijn ondertussen al weer met de noorderzon vertrokken.

@Dim: Hahahahahaha.

Anoniem zei

gelieve ze niet in mijn richting te verjagen!!

Pedro zei

@Cursief Huigje: Ik kan niks beloven.

Anoniem zei

Ik zit al dagen te gokken op het tijdstip dat ze hier over de flat vliegen met de camera. Echt veel ja, zo tussen vijf en zes. Elke foto is nog steeds mislukt.

Pedro zei

@Noud :Niet opgeven, ze moeten een keer gaan zitten.

Chantal zei

en ongetwijfeld schijten ze de stoep onder...

Anoniem zei

ik zou je auto maar weghalen...

Pedro zei

@Chantal: Dat doen ze zeker.

@Patriesje: Hoezo? Denk je dat ze 'em zullen stelen?

John zei

Die boom is nu niet alleen de spreeuwen kwijt, maar ook de bladeren waarchijnlijk :-)

John zei

Alles goed Pedro, of gewoon ff blog moe?

Anoniem zei

even off topic... Pedro met vakantie? verdwenen? ontvoerd?

Pedro zei

@Redstar & Heidi: Om eerlijk te zijn ben ik het bloggen een beetje beu geworden. Veel te druk met m'n werk en weinig tot geen inspiratie zijn de oorzaak van deze blog-stilte. Misschien kom ik in het begin van het komend jaar weer keihard terug, maar misschien ook niet...

Anoniem zei

Ik ken dat gevoel héél goed... ben de laatste tijd ook een beetje aan het worstelen met m'n blog, maar op één of andere manier zuigt het me gewoon mee. Het reageren op andere blogs schiet er meestal wel bij in, omdat ik ook zo weinig tijd heb...

Anoniem zei

Pedro,

Langs deze weg wens ik je prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Hopelijk zien we je weer volgend jaar.

Frank

John zei

Een hele fijne kerst, en een goed nieuw jaar Pedro en Vrouw!

Chantal zei

het allerbeste voor 2008!!!

Anoniem zei

nog geen zin om opnieuw te bloggen? groetjes!

Pedro zei

@Heidi: Nee.

Anoniem zei

Ben ik na 5 maanden weer terug, lees ik dat jij er genoeg van hebt :-(

Pedro zei

@Patriesje: Meer dan genoeg :-)