vrijdag 4 mei 2007

McEgel

Egeltjes zijn lief. De aaibaarheidsfactor is hoog, maar zodra je daadwerkelijk gaat aaien, gaat het mis. Het egeltje is dan ineens niet meer zo lief.
Egeltjes zijn ook dol op melk en melkprodukten. Het is daarom niet vreemd dat je steeds meer egeltjes bij McD's ziet. Half opgegeten McFlurry's zijn een lekkernij voor een egeltje. En daarin schuilt nu juist het gevaar. Een nietsvermoedend egeltje steekt zijn neus in een half leegegeten bekertje McFlurry en begint lekker te smullen. Als alles op is wil het egeltje weer verder om te zien of er nog meer bekertjes zijn. Maar dan blijkt dat het egeltje helemaal vast zit in het bekertje. Het deksel staat niet toe dat het egeltje zijn benarde positie verlaat en komt zo aan z'n McEind.
Nu heeft McD's het probleem onderkent en er iets aan gedaan. De verpakking is zo aangepast dat er geen egeltjes meer in vast komen te zitten. Daar is lang over nagedacht. Toen ik van het probleem hoorde dacht ik: "Dan laat je toch gewoon die deksels er af. Zo sla je twee vliegen in 1 klap: de egeltjes kunnen weer gewoon McFlurry's eten en het milieu wordt minder belast omdat er geen deksels meer nodig zijn."
Of ben ik nu naïef?

3 opmerkingen:

Chantal zei

Zou die egel ook door de McDrive gaan op zijn fiets?

Pedro zei

@Chantel: Nee, natuurlijk niet. Egeltjes kunnen helemaal niet fietsen...

Anoniem zei

Ik weet het niet maar volgens mij hoort afval in de afvalbak, en niet op straat. Wel aardig van de Mac iets aan de bekers te veranderen, maar de oorzaak van het probleem wordt hierdoor niet aangepakt