donderdag 12 april 2007

Talent

Ik ben niet iemand die snel enthousiast is over het Nederlandse of het Nederlandstalig produkt. Nu heb ik tijdens mijn werk bijna altijd Radio 2 aanstaan en sinds een paar weken hoor ik daar regelmatig een Vlaamse dame een liedje zingen. Het liedje bleef een hele tijd door mijn hoofd spoken en op een gegeven ogenblik ben ik er speciaal voor gestopt met werken om te horen wat ze nu toch precies zong.

Een voorbeeld van één van coupletten:
Glimlach lag
In veel te grote tas
Klein te zijn
Fijn tussen vingers
Groot geheim

Ondertussen heb ik het dubuutalbum van Eva al ge...... en ik moet zeggen dat het een fijne schijf is geworden. Ik zal toch eens meer aandacht schenken aan de inlandse muziek.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Maar een Vlaamse dame is toch helemaal niet inlands? Of was dit meer bedoeld in een bredere Europese context?? :-)

Chantal zei

Als het jou aanspreekt zal ik eens gaan zoeken...

Anoniem zei

Ik houd helemaal niet van Nedrlandstalige muziek..

Anoniem zei

Radio 2 staat ook altijd op in de auto van mijn schoonouders en ik kan zeggen dat het niet helemaal mijn smaak is. Ik ben er, denk ik, nog iets te jong voor

Anoniem zei

Ja, zó heette ze! Dank! (Niels en Linda draaiden het laatst in de auto, ik was de naam van de zangeres vergeten.)

Anoniem zei

ik ben het helemaal met je eens! zij doet het vlaamse lied in waarde stijgen!

Cursief Huigje zei

ik heb ondertussen ook die cd in mijn bezit ... er staan pareltjes op!