maandag 7 mei 2007

Eindelijk regen

Het heeft al een tijdje niet meer geregend en ik weet dat veel mensen er niet op zitten te wachten, maar ik ben blij dat er nu weer eens een buitje valt. Het scheelt mijn namelijk weer wat werk.
Wat heeft mijn werk met het weer te maken? Helemaal niks, maar ik ben sinds ruim een week verantwoordelijk voor andermans aanplant. Vrienden, bekenden en familie die op vakantie gaan zoeken altijd wel iemand die op het huis, de vissen of de planten wil passen. En ook nu was dat weer het geval. De rucola, peterselie, trostomaten, aardbeien, tuinbonen, thaise basilicum, oregano en rozemarijn mochten niet mee op vakantie en staan nu hier te 'overwinteren'. De trostomaten zijn ondertussen al verpot en staan nu met z'n allen buiten op het terras. Ook de tuinbonen hebben daar een plekje gevonden. Het scheelt een hoop plek in huis, het is beter voor de planten en ik hoef ze nu niet te bewateren.
Over een week of drie mogen ze weer terug naar de baasjes. Tot die tijd hoop ik dat ik veel kan oogsten.

6 opmerkingen:

Chantal zei

Ja, water hebben we allemaal nodig...

Anoniem zei

Als je binnen drie weken al wil oogsten, moet er een wonder gebeuren..

Anoniem zei

Hoeveel mag je eigenlijk oogsten? En hoeveel plantjes mag je maximaal hebben?? Oh, sorry, da's een ander gedoogbeleid :-D

Anoniem zei

sorry dat ik de laatste tijd zo weinig voorbij kom op je leuke blog... chronisch tijdgebrek... maar het is altijd leuk om hier weer eens te zijn!

Anoniem zei

Inderdaad werd het tijd dat er nog eens regen valt.
Heb voor de regen nog een aantal zaaibedjes kunnen aanleggen. Dus hopelijk kunnen we van de zomer oogsten.

Anoniem zei

Goed om te zien dat de vegetatie er zo fris groen bij staat! ;-) Net zo groen als hier in Indonesiƫ, waar de sawa's zo ontzettend groen zijn dat het gewoon pijn doet aan onze ogen. Maar verder: fantastisch land, geweldige reis. Verhalen en foto's zullen we bij thuiskomst spammen onder het genot van tuinbonenschotel met tomatensalade. :-)
Groetjes, D&M.