vrijdag 11 mei 2007

Nieuws

Wanneer is iets "nieuws"? Volgens mij is dat als er net iets heeft plaatsgevonden, wat nog weinig mensen weten, maar wat wel belangrijk genoeg is om aan meerdere mensen te laten weten. Daar moet dan geen halve dag overheen gaan, want dan is het geen nieuws meer. Dat Edsilia niet mee mag doen met het grote Eurovisie Songfestival was gisterenavond al bekend, maar toch staat het in de krant als nieuws. Dit geldt ook voor de Belgische lezers van deze weblog, want ook The KMG's vielen buiten de boot.
Maar ik wijk af. Wat heb je aan oud nieuws, want al voordat de krant op de deurmat ploft ben je al helemaal bijgepraat door de nieuwslezer met de pretoogjes en de licht Rotterdamse tongval.
Het is dus maar goed dat er sinds deze week weer een nieuw gratis dagblad is bijgekomen. Oud nieuws voor niks, een hele goede insteek. Alleen als je natuurlijk van de hoed en de rand wilt weten ben je weer aangewezen op de landelijke (of regionale) dagbladen die met hun bijlagen onderwerpen uitdiepen, maar om daar nu zoveel geld voor te betalen, lijkt me in dit internet-tijdperk niet echt slim.

5 opmerkingen:

Chantal zei

als je het zo bekijkt kun je veel nieuwsmedia afschaffen...

Anoniem zei

...wat dan weer een stuk scheelt in papierverbruik, althans bij kranten dan. Voor een beter milieu.

Anoniem zei

En daarom vind ik het wel eens jammer dat er bloggers zijn die na een week een "oud"nieuwsitem gebruiken als logje..

Anoniem zei

Ik heb geen krant, ik blijf redelijk op de hoogte via radio en internet.
En wat oud nieuws betreft:
We leven nou eenmaal in een tijd van recyclen. :-)

Anoniem zei

Gedurende de dag krijg je al genoeg nieuwsberichten te horen en te zien. Dan heb ik de volgende dag ook geen krant meer nodig. Maar ik ben wel blij met de komst van 'De Pers' een aantal maanden geleden. Daar staan veel achtergronden in en die lees ik toch niet graag via internet (leest toch niet fijn)