zaterdag 23 juni 2007

Een monster, een ezel en een kat...

Wat doe je als het uitziet alsof het de hele avond gaat regenen? Je kunt wat van je favoriete TV-programma's kijken. Of je gaat nog wat werken. Of je gaat naar de bios. Dat TV kijken was geen probleem geweest, er was genoeg te zien. Het werken was ook mogelijk, er was nog genoeg te doen. Maar toch stap je dan in de auto om door weer en wind naar Antwerpen te kachelen om daar Shrek 3 te gaan bekijken. De voorstelling van 19.45 uur begint 20 minuten later. Ik snap nooit waar ik nu de daadwerkelijke starttijd van de film kan vinden. Op de site van Metropolis staat wel het voorstellingsuur vermeld, maar daar rekenen ze voor het gemak de reclames ook maar bij. Het is net zo verwarrend als de openingstijden van de kassa's van de nog resterende Bredase bioscopen.
Maar goed, na 20 minuten goedbedoelde Vlaamse boodschappen van algemeen nut werd de film dan toch vertoond. Net als bij de voorgaande delen is het verhaal weer flinterdun, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de fantastische animatie, de bijbehorende stemmen en de (subtiele) grappen.
En dus was deze rolprent weer goed voor zo'n anderhalf uur kijkplezier.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik stap zo op de bus op weg naar Shrek III. Ik heb niet al te hoge verwachtingen van het verhaal maar zoals jij ook zegt, als de film net zo grappig is als de trailer zit het wel goed.

Pedro zei

@Ingrid: De sterfscène van King Harold is fantastisch...

Anoniem zei

Ik wacht lekker op de DVD.. net zoals zijn voorgangers.

Pedro zei

@Redstar: Dat zal nog wel een paar maanden duren, denk ik. Maar het is het wachten waard.

Chantal zei

Ik wacht wel op de DVD of een goede download...

Anoniem zei

Bioscoop is een flinke tijd geleden dat ik die aan de binnenkant gezien heb. :-/

Als de entertainment waarde net zo hoog ligt als bij de eerste 2 delen ga ik zeker de dvd aanschaffen.
Het hoeft niet altijd om het verhaal te gaan vind ik.

Anoniem zei

He, niet te veel verklappen, want ik wil a.s. zondag misschien gaan

Pedro zei

@Patriesje: ...en ze leefden nog lang en gelukkig !