maandag 15 oktober 2007

Excuses

Ik weet dat het vandaag Blog Action Day is en dat we met z'n allen goed met ons milieu om moeten gaan. Da's prima en ik wil vast excuses maken voor het feit dat ik er via deze weblog (bijna) geen aandacht aan besteed. Het lijkt er namelijk op dat wij in Nederland in ons eentje de milieuproblematiek op moeten lossen. Wij betalen overal meer voor onder mom van "omdat het beter is voor het milieu", terwijl in Aziƫ men vrolijk doorgaat de economie te stimuleren met behulp van energievretende fabrieken en machines.

Wie ook zijn excuses gemaakt heeft, is de belastingdienst. U weet wel, de vereniging die ons menigmaal verrast met rustgevende blauwe enveloppen op de deurmat. Deze keer kreeg ik er ook weer een en de strekking van de brief was zeer verrassend. Ze waren er achter gekomen dat ze een foutje in mijn nadeel gemaakt hadden en dat ze dat ook wel heel erg vonden. Maar niet getreurd want het zou spoedig goed gemaakt worden. En jawel, vanochtend stond het bewuste bedrag (inclusief heffingsrente) op de rekening. Wat mij betreft zijn hun excuses aanvaard.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik begrijp je standpunt Pedro. Er zijn meer zaken waarvan ik denk: moet dit alleen door nederland gedragen worden?
Maar zolang we geen regering met voldoende ruggegraat hebben (in mijn ogen dan) zal er nog niet veel veranderen.

Belasting meevallertje?
ook niet verkeerd!
Kan je volgende keer iemand inhuren om je stoepje te vegen. ;-)

Chantal zei

Leuker kunnen ze het niet maken toch???

Anoniem zei

Nederland is gelukkig niet het enige land, maar het gaat hier wel op een vreemde manier. Als je bv naar Denemarken kijkt met zijn enorme windmolenparken ed... dat zou hier ook kunnen zonder teveel milieu belasting te vragen van de burger..

Pedro zei

@Frank: Het probleem is dat Nederland altijd haantje de voorste wil zijn.

@Chantal: Nee, maar ze mogen wel eens beter opletten. Het ging namelijk over het jaar 2005.

@Redstar: Nee, nee, geen windmolenparken, want die vervuilen het uitzicht...