dinsdag 9 oktober 2007

Wilhelmus van Nassaue...

... Ben ick van Duytschen bloet?

De eerste regels van het Wilhelmus zal iedereen wel kennen, maar leeft het Nederlands volkslied nog wel onder de mensen. Na een poging om 'Brabant' van Guus Meeuwis tot volkslied van Noord-Brabant te bombarderen is het nu de beurt aan de nationale hymne.
Op 10 oktober wijdt de VPRO er een
programma aan en een keur aan artiesten komt met nieuwe mogelijke opties op de proppen.
Wat denken jullie: Is Nederland aan een nieuw volkslied toe?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind het zeker niet verkeerd als er weer eens wat aandacht aan ons volkslied besteed wordt.

En wat betreft een nieuwe versie? Zou mischien niet verkeerd zijn gezien de tekst van het huidige.

Anoniem zei

Ik vind het grote kolder opeens wat anders te gaan gebruiken. Ik vind het volkslied zo wie zo al kolder, maar dat ben ik...

Anoniem zei

Een nieuw volkslied. Zodat ze dat ook kunnen negeren? Ik denk dat nederlanders gewoon niet zo te koop lopen met hun vaderland gevoelens. Het zijn geen fransen...

Chantal zei

we kunnen in Brabant al niet eens tot een besluit komen, laat staan landelijk... laat het lekker zoals het is.

Cursief Huigje zei

Btw jullie kunnen altijd nog ons volkslied afkopen!:))
Want binnenkort staat de Brabaconne misschien te koop - wanneer ons dierbaar landje zich in tweeën splitst!

Anoniem zei

Flauwekul, een nieuw volkslied. Vooral nu blijkt dat Frans Bauer gewonnen heeft. Een volkslied moet oud zijn en te agressief. Wat mij betreft mag het Wilhelmus dus blijven

Noud zei

We zijn toe aan een nieuw volk.