donderdag 21 september 2006

Chopsticks

Ik kreeg van Emile vanuit het verre oosten een stokje toegeworpen. Of eigenlijk beter een chopstick, want ik word verzocht een recept te publiceren.
Nu ben ik niet zo'n geweldige kok, dus zou het makkelijk zijn om op internet een interessant recept te knippen en te plakken. Maar zo gemakkelijk wil ik me er niet van af maken. Daarom een receptje om je saaie rijst op te leuken.

Voor twee personen:
Kook 100 gram basmatirijst.

Neem een koekenpan en bak hierin zonder boter of olie 2 eetlepels geraspte kokos.
Als dit bruin begint te kleuren voeg je 2 gesneden groene pepers toe (met de zaadjes uiteraard).
Vervolgens een theelepel mosterdzaad. Zorg dat de mosterdzaadjes beginnen te 'ontploffen'.
Daarna nog 2 curry-blaadjes erbij.
Nu kan de gekookte basmatirijst erbij en een scheutje olie erbij. Zorg dat alles goed warm is. Sluit af met een snufje zout en fijngesneden (verse) koriander.

Eet smakelijk.

5 opmerkingen:

Chantal zei

het stokje waart rond...

Anoniem zei

Klinkt wel lekker eigenlijk

Pedro zei

@Chantal: Jammer genoeg heb ik niemand om 'em door te sturen.

Pedro zei

@redstar: Het is echt de moeite waard. Het geeft de maaltijd net dat beetje extra.

Anoniem zei

Hey Pedro,

Ik heb U in mijn link lijst gezet, en zo heb jij dat omgekeerd gedaan zie ik. Thanxz! Alleen kun je bij mijn link het best www. weglaten zodat alle functies werken(ik weet het, ik zou het beter moeten programmeren)