dinsdag 6 maart 2007

20 jaar

Ik kan het me herinneren alsof het gisteren gebeurde. En toch is het al 20 jaar geleden.
6 maart 1987 om ongeveer 19.00 uur kapseisde de Herald of Free Enterprise op slechts 100 meter uit de Belgische kust. Een scheepsramp die bijna net zoveel indruk maakte als het zinken van de Titanic.
Toen ik afgelopen week hoorde dat het alweer 20 jaar geleden heeft plaatsgevonden, had ik het gevoel dat die jaren in een oogwenk voorbij zijn gevlogen. Word ik nu oud of hebben meer webloggers dit ook?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel toevallig dat je dit noemt, ik zei het vanochtend nog tegen Dim: vandaag is het precies twintig jaar geleden dat de Herald of Free Enterprise is gekapseisd. Ik denk er ieder jaar aan op 6 maart, ik voel me er waarschijnlijk zo bij betrokken omdat het de eerste ramp is die ik me kan herinneren. Ik was negen toen het gebeurde en weet nog goed dat ik aan de buis gekluisterd zat toen het wrak werd geborgen door Smit-Tak. Het beeld dat me het meest is bijgebleven: nadat het schip overeind was getrokken, gingen duikers naar binnen. In één van die drijfnatte stoelen in de lounge zat, temidden van glasscherven en andere rommel, een doorweekt teddybeertje.

Chantal zei

tijdsbesef is iets vreemds....

Anoniem zei

Ik was 8, maar eerlijk gezegd kan ik me er niets van herinneren. Ik geloof best dat het toen veel impact had, maar voor mij is het een beetje ver van mijn bed

Anoniem zei

Ik had toen der tijd een Belgische vriendin, en vertoefde toen dus ook in België. Tijd vliegt idd voorbij. Je bent dus niet de enige met dat gevoel

Anoniem zei

Ik had dat zelfde gevoel! je wordt echt niet oud hoor...