maandag 16 juli 2007

Eigen baas

Ik ben al een paar jaar bezig in mijn eigen eenmanszaak en ik moet zeggen dat het tot nu toe erg goed bevalt. Oké, je maakt lange dagen, maar je weet voor wie en waarvoor je het doet. Ik denk dat ik er veel moeite mee zou hebben om weer terug te gaan naar een baas, maar alles heeft zo z'n voors en tegens.
Met 99% van mijn klanten kan ik goed door één deur en er zijn klanten bij die ik enkel van telefoongesprekken ken. Maar zo af en toe heb je er één tussen, waarmee het niet soepel loopt. Zulke klanten ben ik liever kwijt dan rijk en dus probeer ik er zo snel mogelijk vanaf te komen. Meestal gaat daar een stevige woordenwisseling aan vooraf en dan is de kous af. Er was echter één klant die het daar niet bij wilde laten. Om een lang verhaal kort te maken, er kwamen advocaten aan te pas en nu hebben we na ongeveer een jaar eindelijk een (financiële) overeenstemming bereikt. 't Is jammer van het geld, maar dat hoort er tegenwoordig schijnbaar ook bij. :-(

9 opmerkingen:

Chantal zei

en nu kun je weer over tot de orde van de dag... werken...

Pedro zei

@Chantal: 't Is niet leuk, maar er valt wel gelijk een last van je schouders.

Anoniem zei

Zulke klanten zijn overal te vinden, en als je er een treft is het gewoon pech. Soms kan je het al een beetje voelen, en soms niet.

Maar tof dat je een last kwijt bent..

Pedro zei

@Redstar: Ik ben inderdaad blij dat ik er vanaf ben.

Anoniem zei

En zoals men dat dan zegt in goej Brabans (Eindhoves?): da's kaai geld.
:-(

Anoniem zei

zelfstandig zijn heeft idd zo z'n voor en nadelen...

Pedro zei

@Marieke: Ik vind het 'taai geld'

@Heidi: Je spreekt uit ervaring?

Anoniem zei

Ik had ook zo mijn problemen met erg lastige klanten, Amerikanen vooral. Gelukkig dat ik niet als enige die last hoefde te dragen, maar op sommige momenten kiest de manager ook liever voor de klant :-(

Anoniem zei

oeps...