donderdag 26 juli 2007

Laat weten waar je zit

Wat bezielt een topsporter om te liegen over de plaats waar hij voorafgaand aan een groot wielerspektakel heeft getraind? Zeggen dat je in Mexico bent terwijl je daadwerkelijk in Italiƫ zit. Vreemd. Het is alsof je getrouwd bent en stiekem ergens een vriend(in) hebt waar je wederhelft niets van mag weten.
"Ik ben vanavond laat thuis, want ik moet nog naar Mexico voor de zaak, schat!", en dan stiekem op de fiets richting Rome rijden...
Misschien is het daarom dat Rasmussen dit heeft verzwegen. Nu is hij ontslagen door de Rabo-ploeg. Later zal een dopingtest uit moeten wijzen of hij iets gebruikte. Het lijkt me dan heel zuur als er niets gevonden kan worden.
Al met al begint de TdF toch een beetje een bittere smaak te krijgen. Voor dat het fietsfeest kon beginnen moesten alle renners op papier bevestigen dat zij geen prestatieverhogende middelen gebruikten en toch worden er nu al twee uitgepikt die dat wel deden en nu het vreemde verhaal van Rasmussen. In mijn ogen is het niet een Tour de France maar een Tour de Farce !

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Jammer dat je fiets kapot is, anders zou je nog een hele goede kans maken in de tour!

Pedro zei

@Dim: Hij is alweer min of meer gerepareerd.

Anoniem zei

De tour is inderdaad een farce geworden. En het verhaal van Rasmussen behoorlijk vreemd.
Maar het is zoals werken: overtreed je de regels waarvan je op de hoogte bent, dan kan je sancties verwachten.

Ik vrees met velen dat de tour nooit meer zal worden wat het was. :-(

Chantal zei

het zegt al genoeg als JIJ over sport gaat loggen.... dan is het ECHT erg.

Anoniem zei

De tour, maar ook andere sporten zijn gewoon kapot. het lijkt gewoon niet meer om de sport te gaan..

Anoniem zei

Ik vind het echt heel jammer, was dit jaar 100% voor Rasmussen. Vanaf het begin al. Voor Rasmussen en Hinkepi dan, maar goed die presteerde niets. Ben geen hele grote tourfan, maar vind het toch triest dat het zo allemaal moet.
Blij dat volleybal toch meer mijn sport is...

Cursief Huigje zei

maar wedden dat volgend jaar het circus ongetwijfeld zonder veel problemen weer van start zal gaan!