maandag 10 september 2007

Kleine boodschap...

Elk jaar gaan mijn vrouw en ik naar de Efteling. We kiezen dan een doordeweekse dag uit waarop het (volgens de website) rustig is. Deze keer was dat afgelopen vrijdag. Natuurlijk was de eerste halte de nieuwste attractie "De Vliegende Hollander". We hadden afgelopen jaar de ombouw al gezien en dat beloofde veel goeds. Maar dat vond ik achteraf tegenvallen. Je komt binnen in het huis van Willem van der Decken en dat ziet er uiteraard bijzonder mooi uit. Dat moet je de Efteling wel nageven; ze kunnen het geel mooi presenteren. Tot het moment dat je de boot in gaat is het allemaal heel fraai vormgegeven, maar daarna houd het eigenlijk op. De combinatie van darkride en waterbaan is leuk, maar ze hadden het net iets beter uit kunnen werken. Ook de buitenboel is nog kaal en dat zal in de loop van de jaren wel verbeteren.
Maar hoe je het ook wendt of keert, het was een hele fraaie rit.

De Efteling is met recht het leukste dagje uit, alleen kost het steeds meer moeite om in de 8 uur dat je in het park bent alle atrracties te doen.

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben zo vaak in de Efteling geweest. het is een van de leukste parken vind ik. Ik ben er trouwens geboren..

Chantal zei

Ach, de Efteling is leuk, maar niet ieder jaar.

Pedro zei

@Redstar: Geboren in de Efteling? Dan ben je zeker een Laaf?

@Chantal: Vroeger ging ik minimaal 2x per jaar.

Anoniem zei

Is bij mij lang geleden dat ik nog naar de efteling geweest ben. Wat me de laatste keer flink tegenstak waren de lange wachttijden.
Je zou er inderdaad een aantal dagen voor uit moeten trekken.

Anoniem zei

Het liefst ga ik elk jaar. Vroeger toen ik in de buurt woonde in ieder geval wel, nu wat minder. Ik vind ook dat het park te kort open is, vooral als het wat drukker is en je wat langer in de rij moet staan. Alles zien lukt niet meer. Helaas...

Anoniem zei

Ha, wij waren er vandaag. :-)
Onze Mexicaanse gasten vonden het geweldig; Holle Bolle Gijs ("Papiegh hiegh!") werd volop geïmiteerd en er werd hard gelachen om het steenkolen-Spaans en de nep Chac Mool bij de Piraña. We hoefden nergens in de wachtrij en konden zo alle hoogtepunten in: de Bob, de Vogel Rok, de Droomvlucht, zelfs de Vliegende Hollander. Het Sprookjesbos viel ook erg in de smaak, grappig dat Grimm en Andersen tot in Tlalnepantla bekend zijn.
Al met al een leuk dagje uit dus. :-)

Pedro zei

@Patriesje: Dan wordt het hoog tijd om weer een keer te gaan.

@Marieke: Zijn jullie echt in die snelle attracties geweest?

Anoniem zei

@Pedro: Ik heb de Python overgeslagen maar ik heb wél (eindelijk) Villa Volta aangedurfd! En ik heb fotografisch bewijs van de Bob en de Hollander. :-)

Chantal zei

2 x per jaar? Dan heb ik het echt allemaal wel gezien met eens in de 2/3 jaar hoor.

Pedro zei

@Marieke: Nou, laat dat bewijs dan maar eens zien.

@Chantal: Het klinkt misschien vreemd, maar de Efteling gaat nooit vervelen, terwijl ik dat bij bijvoorbeeld Disneyland Parijs wel heb.

Anoniem zei

@ Pedro, nee, geen laaf :-)

Anoniem zei

Ik denk dat wij dat ook eens moeten gaan doen... ben er nooit geweest.

Pedro zei

@Heidi: Zeker een keer doen.

Anoniem zei

Ik las juist op de website van de efteling dat 'De vliegende hollander' tijdelijk o inactief wordt gezet ...je hebt blijkbaar geluk gehad dat je zonder kleerscheuren die attractie kon meemaken:)

Pedro zei

@Cursief Huigje: Ik heb het ook gezien en ben nlij dat we 4 keer in de attractie zijn geweest.