donderdag 6 september 2007

You've got mail

Af en toe hoor je het wel eens: een postbode die poststukken niet bezorgd, maar ze gewoon mee naar huis neemt. Er gaan dan allerlei gedachten door mij heen: "Is het een luie postbode?" of "Zaten er misschien waardevolle stukken tussen?"
Ook nu heeft men een postbode gevonden die aan dit syndroom lijdt. In de afgelopen vier jaar heeft hij zo af en toe brieven en pakjes achtergehouden en deze netjes in zijn flat opgestapeld. En dat was niet alles. Toen hij verhuisde nam hij alle poststukken mee naar zijn nieuwe woning. Ik vraag me af wat zo iemand bezield.
't Is aan een kant grappig, maar aan de andere kant ook triest, want nu moeten collega's extra hard werken om deze brieven en pakjes alsnog te bezorgen.

5 opmerkingen:

Chantal zei

Ik denk dat het vooral nieuwsgierigheid is, maar schandalig is het wel... wie kun je dan nog vertrouwen met je post?

Anoniem zei

Het is gewoon een soort tik denk ik..
Een grappige, maar idd ook een trieste..

Anoniem zei

Ik vind er weinig grappigs aan eerlijk gezegd. Wat denk je van de mensen die geen facturen ontvangen maar misschien wel aanmaningen of deurwaarders? Of mensen die op (voor hun) belangrijke documenten ziten te wachten die per post zouden komen.

Flinke afwijking heeft zo'n persoon.

Anoniem zei

tja... er loopt wat rond op gods aarde...

Anoniem zei

Ik vraag me ook wel af hoe het komt dat dit vier jaar moest duren. Heeft er echt niemand opgemerkt dat bepaalde post niet toekwam? Zijn er nooit geen klachten geformuleerd?