maandag 24 september 2007

Kortzichtig

Hélène is een vrouw van 97 jaar en rijdt al jaren over de wegen van België. Tot vorig jaar ging dat prima, want toe veroorzaakte ze een ongeluk. Haar ogen bleken zo slecht dat een rechter besloot om, als zij wilde blijven rijden, haar een oogoperatie te laten ondergaan. Daarnaast mag zij alleen overdag rijden, niet op de snelweg en niet meer dan 10 kilometer van haar huis komen. En dat terwijl haar zus 17 kilometer bij haar vandaan woont. Ze overweegt om tegen de uitspraak in beroep te gaan.
Ik vind het wel wat kortzichtig van de rechter om deze uitspraak te doen.

5 opmerkingen:

Chantal zei

Die uitspraak staat nagenoeg gelijk aan het ontnemen van het rijbewijs...

Anoniem zei

hmmmm, ik vind het ook nogal wat. Maar op die leeftijd nog auto rijden vind ik wel heel wat trouwens...

Anoniem zei

Kortzichtig? Waarom? Als iemand niet goed meer kan zien, dan is die een gevaar op de weg! Ik vind het al heel wat dat ze nog die 10 km mag rijden.

Pedro zei

@Patriesje: Na de operatie kan ze weer beter zien, dus waarom de ristrictie?

Anoniem zei

iemand van 97 moet je met rust laten vind ik... iemand van die leeftijd die nog 17 km kan fiesten, verdient een prijs, geen resctrictie