maandag 12 februari 2007

Geadopteerd

Als je een cheeta bent en je woont in de Olmense Zoo, dan heb je geluk als er iemand is die je wil adopteren. Je bent dan verzekerd van goede zorg en voedsel. Het enige nadeel is dat je je hele leven in gevangenschap moet doorbrengen.
Soms, en dan bedoel ik echt heel erg soms, is er een adoptieouder die jou graag wil ontmoeten, want er wordt geld gegegevn voor de verzorging van een cheeta, dus willen ze wel zeker weten dat het niet aan een of ander hangbuikzwijn wordt gespendeerd.
Zo ook de 37-jarige vrouw die tot het verblijf van de cheeta's was doorgedrongen. Ze ging eens kijken of alles wel goed ging met haar 'kind'. Voor ze het echter goed en wel besefte werd ze aangevallen en doodgebeten.
De moraal van dit verhaal: als U een dier in de zoo wilt adopteren, kies dan voor een ringstaartmaki of toch het hangbuikzwijntje !

5 opmerkingen:

Chantal zei

Het blijven dieren in gevangenschap en dat is altijd jammer....

Anoniem zei

Tja, maar ik vind het niet zo gek eigenlijk. ALs je op Animalplanet de een na de andere freak met een kroko of een tijger aan het stoeien is, dan krijgen bepaalde groepen mensen het idee dat ze dat ook wel kunnen.

Anoniem zei

Het blijven wilde dieren, in gevangenschap of niet. Dus oppassen blijft de moraal.

Anoniem zei

In Zuid-Afrika gingen we een keer naar een cheetah-opvangcentrum. Vlak voor het hek lag een geweldig mooi beest. De vaste verzorger praatte wat tegen hem en toe nzei hij dat ie zich op z'n gemak voelde. We mochten onze hand door het hek steken, zodat hij onze hand kon aflikken. Zo gek als ik af en toe ben, steek ik als eerste van de groep mijn hand in de kooi. Slik. Achteraf misschien een beetje te naief gedacht, maar het was wel een mooie ervaring

Anoniem zei

ik kies voor het zwijntje! die vind ik het leukst en het veiligst!