woensdag 14 februari 2007

The Name of the Rose

Het is hier in Nederland en België al ruim 10 jaar een succes. TNT Post en De Post zijn er deze dag maar druk mee. Het is weer Valentijsdag. Hoog tijd om de geheime liefde te verblijden met een mooie kaart, een bloemetje of een cadeau.
En elk jaar wordt het erger. De geschenken moeten steeds mooier, duurder en groter.
Vandaag hoorde ik van het bestaan van de 'regenboogroos', een roos waarvan de naam al duidelijk maakt dat de blaadjes het niet bij één kleur laten. Een bonte mengeling van kleuren maakt deze bloem tot een aparte verschijning. Misschien origineel, maar uiterst pijnlijk voor de portemonnee. Eén regenboogroos kost namelijk € 9,00 en hiermee is (denk ik) wel bewezen dat Valentijnsdag niet meer een dag is voor de heimlijk verliefden, maar voor de commercie.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

En het is nog een foeilelijke roos ook!

Chantal zei

Ja, valentijnsdag - dag van de commercie.... ik ga niet verder dan een kaartje en verder liefde uit het hart.

Anoniem zei

Het feit dat ik elke dag weer thuis ben, en regelmatig een lekkere maaltijd op tafel zet, bewijst meer als een bloemetje of een kaart op 14 februari

Anoniem zei

Ach, kennelijk was Valentijnsdag ook alleen voor de geheime liefde :-D

Anoniem zei

Bovendien krijg je de lopende van die roos. Giftig dat ding!

Anoniem zei

En zo komt er steeds meer in de "macht" van de commercie.

Zo'n roos zouden wij nooit willen. Kan ik echt niet mooi vinden.

Anoniem zei

Waarom denk je dat deze prachtige roos giftig is ?
De verkleuring is een natuurlijk proces met natuurlijke stoffen !