maandag 26 februari 2007

Stoom

Zo nu en dan gaan mijn vrouw en ik wel eens naar een sauna om even lekker bij te komen van de alledaagse beslommeringen. Omdat je 9 van de 10 keer helemaal wollig naar buiten komt, zoeken we altijd iets wat in de buurt ligt.
Maar nu hoorde ik van de bouw van een nieuw sauna-complex in Hoofddorp wat misschien wel een bezoekje waard is.
Even wat cijfers voor de statistieken:
Het complex krijgt een totale oppervlakte van 50.000 vierkante meter. Het bebouwde deel is 10.000 vierkante meter groot. De besloten tuin wordt ongeveer 20.000 vierkante meter groot en er komt nog een parkeervoorziening van 20.000 vierkante meter. De bouwkosten bedragen ongeveer 14 miljoen euro.
Er is plaats voor ± 1500 bezoekers. Ik vraag me af of dat niet juist stress in de hand werkt, als je met zoveel mensen 'sauneert'.

6 opmerkingen:

Chantal zei

en wie rijdt er terug.... de NS misschien een idee?

Anoniem zei

Wij zijn nog niet zo lang geleden naar Elysium geweest, in het westland. Ook zo'n groot complex met veel verschillende soorten sauna's, maar het was daardoor erg druk en ongezellig. Kortom, niet voor herhaling vatbaar. Doe mij maar de thermen in Rosmalen of Son.

Anoniem zei

Ik ben nog nooit in een niet-badkleding thermencomplex geweest, dus ik zal denk ik nooit naar zo'n groot complex gaan.
Tip: neem een ADV dag en ga dan: een stuk rustiger

Anoniem zei

Geen idee of dat meer stress veroorzaakt.

Anoniem zei

Er gaat natuurlijk niks boven een eigen sauna... maarja zo ver zijn wij ook nog niet hoor...

Anoniem zei

Sauna is niks voor mij. Krijg altijd last van vochtige warmte. :-(
Klinkt wel als een formidabel complex.
15000 bezoekers?? Toch niet met z'n allen in één cabine hoop ik.