woensdag 21 februari 2007

Vast wel

Gelukkig is het weer voorbij en kunnen de carnavalskostuums weer een jaar de kast in. Nu begint het grote vasten. Onderzoek heeft uitgewezen dat 5% (!) van de Nederlanders met ingang van vandaag 40 dagen gaat vasten. Maar dat vasten is niet zo drastisch als men zou verwachten. Het is voornamelijk soberder eten. Een percentage eet geen vlees en drinkt geen alcohol. Dit is allemaal heel begrijpelijk. Ze moeten wel soberder eten want het huishoudgeld is er doorheen gejaagd met carnval. Geen vlees is logisch, want elke avond zaten ze wel in de snackbar voor een frikandelletje of twee en geen alcohol lijkt me helemaal duidelijk. Ze hebben de afgelopen dagen zoveel ge..dronken dat ze de komende maand de alcoholcontrole niet met droge ogen kunnen passeren.

2 opmerkingen:

Chantal zei

vasten is niet meer echt van deze tijd, ik doe er ook niet aan, ondanks dat ik katholiek ben, maar ja, ik vier dan ook geen carnaval zodat ik niets hoef te compenseren, want zo voelt het toch, als compenseren.

Anoniem zei

Ik vast niet, maar stop me ook niet overdadig vol. Aan carnaval doe ik niet.