maandag 4 december 2006

Lekker weg




Ik wil nog even iedereen bedanken voor de (e-)kaarten, mailtjes, liedjes, etc. ter ere van mijn verjaardag.
Sinds jaren ga ik met mijn verjaardag op pad. Lekker niemand thuis en dus hoef ik niet mooi te zitten en pootjes te geven op de dag zelf. Deze keer zijn we in Vlissingen geweest om te zien hoe het met 'onze dieren' was. Ik zeg bewust 'onze dieren' omdat wij donateur zijn van Reptielenzoo Iguana. Gevestigd in een oud schoolgebouw worden hier voornamelijk reptielen opgevangen die niet meer door hun baasjes gewenst zijn, die zijn gevlucht van hun eigenaar of die door smokkelaars ons land zijn binnengekomen. Omdat deze zoo het van giften moet hebben, ziet de expositie er misschien wat oubollig uit, maar je moet in gedachten houden dat het werk wat ze doen goed is voor de dieren.
Dus: ben je een keertje in de buurt van Vlissingen en wil je een paar uren vertoeven tussen de slangen, hagedissen, schildpadden, spinnen en kikkers, stap dan eens bij Iguana binnen.
Voor mensen in een rolstoel is het wat lastig, omdat de dieren zich op diverse verdiepingen bevinden die alleen per trap te bereiken zijn. Het is per slot van rekening een oud schoolgebouw.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

brrrrr slangen... geef mij maar beren...

Pedro zei

@Heidi: Hoezo? Omdat ze warmer zijn ?

Chantal zei

Het is ook JOUW verjaardag, dus mag je doen wat JIJ wilt....

Anoniem zei

Ik heb je verjaardag dus gemist :-S
Maar alsnog van harte gefelicitaart!!en nog vele vele jaren..

Pedro zei

@Chantal: Dat vind ik nou ook !

@Redstar: Beter laat dan nooit. Bedankt.

Anoniem zei

De reptielen farm die ik hier in Noord Thailand gezien heb was ook erg oubollig, maar zeker niet minder leuk. Heel aardig in een tuin opgezet, weer eens wat anders dan een moderne zoo.

Foto's?

Anoniem zei

Ik bedoel dan iets meer foto's dan alleen deze in je weblog :-D

Pedro zei

@Emile: Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

Anoniem zei

Wel hele mooie foto's!
En ik hou inderdaad meer van beren omdat ze warmer zijn en een lekkere zachte pels hebben...

Anoniem zei

Mooie foto's Pedro!
Oudbolligge inrichting is minder belangrijk dan goede verzorging van de dieren natuurlijk.

Wordt tijd dat wij ook weer eens de westerschelde oversteken en een keer Iguana gaan bezoeken.

Anoniem zei

Mmmm, heel fraaie foto's. Mooie warme kleuren vooral (bijna net zo warm als een berevacht :-D )

Chantal zei

mooie kiekjes weer....