woensdag 17 januari 2007

Als ouwehoeren toch eens...

...pudding was, dan was ik Dr. Oetker. Dit is een uitspraak die ik regelmatig hoor of zelf bezig. Uiteraard verwijst deze zin naar de grootvader van alle instant-puddinkjes, Rudolf-August Oetker. Hij was het die het bakpoederbedrijf van zijn opa tot een succes heeft gemaakt. En ondanks zijn respektabele leeftijd van 90 jaar heeft hij nog heel lang in het bedrijf meegewerkt.
Hij is doorgegaan totdat hij geen pap meer kon zeggen.

Update: uit poeder ben je voortgekomen en tot poeder zal je wederkeren...
(Bron: KRO - Tijd voor 2)

4 opmerkingen:

Chantal zei

maar wel met ruim 6 miljard op de bank....

Anoniem zei

Ik geloof niet dat ik ooit een van zijn puddinkjes geprobeerd heb. Is het wat?

Pedro zei

@Chantal: Maar ja, wat heeft hij daar nu aan?

@Emile: Och, als je honger hebt, smaakt alles.

Anoniem zei

Tot zijn 90ste jaar doorgewerkt.
Stimulerend poeder zeg!
Doet me denken aan een ander poeder. ;-)
Die fabriek zou eens doorgelicht moeten worden.