dinsdag 30 januari 2007

The "Wow" starts now

Met deze kreet is afgelopen nacht de verkoop van het nieuwste besturingssysteem van Microsoft begonnen. Bill en cornuiten hebben er vijf jaar aan gewerkt en ze zijn van mening dat hiermee de kloof tussen computer, internet en TV nog kleiner is geworden.
Maar zitten we wel op Vista te wachten? U misschien wel, maar ik (nog) niet. De systeemeisen zijn in ieder geval niet mis. Om een beetje lekker tekunnen werken zul je toch een 1 GHz 32-bits of een 64-bits processor nodig hebben. 512 MB systeemgeheugen is ook wel handig om maar te zwijgen van de 15 GB (!) beschikbare ruimte die nog voorradig moet zijn op je harddisk. En dan heb ik het alleen nog maar over de HOme Basic-versie !
Oké, het ziet er gelikt uit, maar het merendeel van de bevolking heeft dit niet nodig. En dat was al zo met Windows ME en XP.
Windows Vista heeft echter één heel groot voordeel: Hackers zullen zich nu massaal gaan storten op dit besturingssyteem, waardoor de gebruikers van XP nu een beetje uit de wind blijven.
(De eerste gaten in de beveiliging zijn trouwens al gevonden.)

7 opmerkingen:

Chantal zei

ik wacht lekker eerst alle kinderziekten maar eens af.

Chantal zei

De prijs houdt de mensen ook tegen denk ik, ruim500 euro is voor particulieren niet meer normaal hoor.... dat geef je toch niet uit aan software.

Pedro zei

@Chantal: Dat geeft de particulier ook niet uit, die download het !

Anoniem zei

@Pedro; jongen toch, het is te hopen dat meneer Gates je web-log niet scant ;-)

Anoniem zei

Of je download een alternatief? ;-)

Pedro zei

@Emile: Bill weet zelf ook van de hoed en der and.

@Frank: Nee hoor, XP werkt nu prima, dus we laten het zoals het is.

Anoniem zei

Ach, iedereen komt om de 3 a 4 a 5 jaar een nieuwe computer. Dan vind ik het pas tijd voor Vista