maandag 15 januari 2007

Wat eten we ?

Het temperatuurverschil tussen Costa Rica en Nederland gaat je niet in de kouwe kleren zitten en dus leek het ons wel lekker om een lekker stamppot te eten. Met wordt en spekjes voor mij en met een vegetarische rookworst voor mijn vrouw. De keus was gevallen op Atjar-stamppot. Misschien geen alledaagse stamppot, maar wel heel erg lekker. In plaats van wortelen, boeren- of zuurkool neem je gewoon 2 potjes Atjar Tjoempoer. En dat hoeft niet eens van Conimex te zijn. Wel even uit laten lekken en onder koud water licht afspoelen. Ook heel belangrijk zijn de aardappelen!
Gisterenavond wilde ik dus gaan koken en had ik bijna alle ingrediƫnten verzameld. Alleen nog de aardappelen schillen. De aardappelen...hmmm...niks in de aardappelbak. Misschien in de voorraadkast...Nee, ook niet. "Schat, waar zijn de aardappelen heen?" riep ik naar mijn vrouw.
Om een heel lang verhaal kort te maken. Bij de wekelijkse boodschappen waren we dus de aardappelen vergeten en hebben we noodgedwongen de plaatselijke Chinees maar met een bezoekje vereerd.
Vanochtend heb ik eerst aardappelen gehaald en dus eten we vandaag wel Atjar-stamppot.

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat nou? Een beetje poot kerelt toch zijn eigen Eigenheimers!

Anoniem zei

Had de Chinees geen aardappelen? Je had het op zijn minst even kunnen vragen... :-)

Pedro zei

@Dim: Ja, dat wel. Alleen duurt het zo lang voordat je ze kunt rooien.

@Emile: Hebben ze wel, maar dan in dunne reepjes gesneden ;-)

Anoniem zei

Ik denk dat ik even langs jullie rij, sta ik met atjarstamppot in de file naar Ehv in plaats van met boterhammen. :-)

Anoniem zei

Smakelijk voor later dan!

Pedro zei

@Marieke: Misschien kunnen we een keer afspreken voor een gezamenlijke atjarstamppot.

@Redstar: Dank je wel. Ik had er gisteren ook al zin in.

Chantal zei

ja ja, excuses zoeken om naar de Chinees te mogen gaan.....

Chantal zei

Atjar stamppot klinkt voor mij niet echt lekker, maar dat is persoonlijk..... zeker niet in combi met die hollandse rookworst.

Pedro zei

@Chantal: Damn, busted. Het is trouwens heel lekker. Het blijft gewoon kool, wortelen, aardappels...een beetje creatief met atjar.

Anoniem zei

Altijd makkeljk een chinees in de buurt. Goeie oplossing als de voedsel voorraad niet bevat waar je zin in hebt.
Ook bij ons vaak een "goed excuus"

Chantal zei

@ Pedro, tja, atjar hoort voor mij bij nasi of bami of iets dergelijks.

Anoniem zei

Op onze site (http://www.bezigebijen.nl/recepten/hoofdgerechten.shtml#g) staan ook heel wat bijzondere stamppotten. Wij zoeken altijd naar een 'fusion' recept. Vooral deze (http://www.bezigebijen.nl/recepten/zuurkool.shtml) is erg bijzonder!