dinsdag 23 januari 2007

Onderduiken

Het zit er weer aan te komen. Plaatsnamen veranderen langzaam maar zeker in rare keelklanken zoals Péjùschijtersrijk, Schraanserland en Rijk der Biesboschrakkers. Hoog tijd dus om te kijken waar we dit jaar heen gaan om het 'gezellige' carnaval te ontvluchten.
Eigenlijk heel raar, want ik ben een Brabander in hart en bloedvaten. Maar zodra de eerste klanken van een dweilorkesten met de welluidende namen als 'Agge mar bekend-band' en 'De Luciferhoutjes' te horen zijn op radio of televisie begint het bij mij alweer te kriebelen. Hoe kom ik deze moeilijke dagen zo goed mogelijk door? En nog belangrijker: Hoe komt ik deze dagen door zonder iets van dit 'fantastische' volksfeest te hoeven zien?
Kortom: wij zijn hier hard op zoek naar een onderduikadres.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ken het gevoel Pedro.
Ook ik ben totaal geen carnavals liefhebber. Ik dan vaak onder in overuren op m'n werk. Levert weer wat extra's op voor de zomervakantie. ;-)

Chantal zei

Jij hebt nog mazzel, jij woont niet 'en-route'.... wij wel....

Pedro zei

@Frank: Ik sat dus gelukkig niet alleen in deze zaak.

@Chantal: Dat klopt, maar als wij niet op tijd weg zijn, worden de uitgangen gewoon geblokkeerd.

Chantal zei

Ach, een dagje lekker op de bank DVD kijken is toch HEERLIJK!!!!

Anoniem zei

Hier nog een geval. Ik vond het altijd heerlijk om die dagen te vluchten naar mijn studie/werk in Utrecht. Nu woon ik alweer ruim 3 jaar niet meer in Brabant. In Den Bosch mag je trouwens al vanaf 11/11 van het jaar ervoor al in apenpakjes rondlopen en hoempapamuziek maken in de stad.

Anoniem zei

Ik denk dat er heel veel zo over denken Pedro. Je staat zeer zeker niet alleen in deze!

En nemen je vluchtplannen al vaste vorm aan?

Anoniem zei

Misschien had je die vakantie in Costa Rica beter wat later kunnen nemen...