woensdag 24 januari 2007

Geraffineerd

Iedereen met een auto kent het probleem wel: met grote regelmaat wil de heilige koe geraffineerde olie drinken. En dat is op zich niet zo'n groot probleem. Je gaat naar het daartoe bestemde verkooppunt, vult heel geraffineerd de tank, rekent gedistingeerd af en je kunt er weer een paar kilometers rondrijden. Dat dit niet altijd even goedkoop is, weet ik en daar hoor je mij ook niet over. Dan moet ik maar geen auto willen rijden. Eigen schuld.
Groter is het probleem als je wel over de middelen beschikt, maar niet de goederen kunt krijgen die je wilt hebben. Vanochtend had ik zo'n moment. Ik sta bij een zelftankstation -ik zal geen namen noemen, maar het was Tinq- en daar moet je dus eerst je betaalpas door een apparaat laten besnuffelen en dan mag je tanken. Maar wat ik ook probeerde, op de display stond iedere keer 'pas ongeschikt' te lezen. Automatisch ga je dan geraffineerd je pasje opwrijven -wat overigens helemaal niet helpt- om het vervolgens nog eens te proberen. Na dit een aantal keer geprobeerd te hebben, besloot ik er het bijltje maar bij neer te gooien en naar een gewoon benzinestation te rijden, waar ik heel geraffineerd en gedistingeerd gewoon met mijn pasje bij de kassa kon afrekenen.
Ik vermoed dat het allemaal door de vorst komt.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Was waarschijnlijk de kou. Zelfde probleem had ik gisteren bij de ticketautomaat op het station. Ze moeten grote mutsen gaan breien voor die apparaten.

Pedro zei

@Dim: Ik zie het al helemaal voor me. Een enorme bivakmuta die over de ticketautomaat wordt geschoven. Uiteraard wel in blauw en geel.

Chantal zei

Ja, kou is ook weer niet goed, wat willen we nu allemaal?

Anoniem zei

Kou? Het chippasoplaadpunt hier in het ziekenhuis binnen slikt mijn pas ook niet, maar buiten op straat wordt mijn pas door zo'n apparaat wel geaccepteerd!

Anoniem zei

Er zijn een aantal zaken bij mij in de buurt die "standaard" m'n pasje niet slikken.
Wrijven helpt niet, cash wel. ;-)

Ik ben zelf nog altijd een voorstander van contant geld in m'n beurs. Hoe weinig het ook mag zijn.

Pedro zei

@Frank: Cash had in mijn geval ook niet geholpen. Ik kan moeilijk papiergeld in de automaat steken. Ik heb trouwens zelf eigenlijk nooit contanten op zak.