zaterdag 5 augustus 2006

Here's Johnny !

Als ik de naam Jack Sparrow noem dan weet half Nederland welke Johnny ik bedoel. De flierefluitende piraat die de zeven zeeën onveilig maakt in een serie films van Disney.
Maar naast werk voor het grote publiek is Johnny Depp (want daar heb ik het over) ook vaak te zien in minder grote producties.
Eén van deze producties is The Libertine uit 2004. Depp speelt hierin de dichter John Wilmot, een aan drank verslaafde en een onverbeterlijke rokkenjager die bekend staat om zijn nogal vrijzinnig toneelstukken. Hoewel hij grtrouwd is, valt zijn oog toch op de jonge actrice Elizabeth Barry (Samantha Morton). Hij neemt haar onder zijn hoede om zo van haar de beste actrice van Londen te maken. Daarnaast probeert hij haar ook het bed in te krijgen.
Door zijn houding is het echter geen gemakkelijke man om mee te leven en als de drank zijn tol begint te eisen en de vrouwen zich tegen hem keren, gaat hij terug naar de vrouw die ondanks alles altijd van hem is blijven houden, zijn eigen vrouw Elizabeth (Rosamund Pike).
Naast Johnny Depp als John Wilmot zien we ook John Malkovich als koning Charles II.
Erg leuk vond ik zelf de aanwezigheid van 2 acteurs uit één van mijn favoriete comedy's nameliijk Richard Coyle en Jack Davenport.
Als je van 17e eeuwse komstuumdrama's houdt, dan is dit zeker een aanrader.

2 opmerkingen:

Chantal zei

Ik vind Depp soms héél goed, en soms ook helemaal niet..... weet niet wat dat is met hem.

Pedro zei

@Chantal: Ik denk dat hij gewoon eigenzinnig is. Hij werkt mee aan blockbusters voor het geld en aan kleinere producties voor de fun (en het geld)