dinsdag 8 augustus 2006

Verkeerd voorgelicht

Een tijd geleden vertelde ik over de inentingen die mijn vrouw ik kregen. Bij de gebeurtenis werd verteld dat er na een half jaar nog een inenting voor hepatitis-A gezet zou moeten worden om de volle periode van 10 jaar beschermd te zijn. Het is maar goed dat mijn vrouw de bijsluiter gelezen heeft, want nu blijkt dat we een maand na de eerste inenting de volgende moeten hebben en dan na 6 maanden nog één. Wat een feest voor mij. (Zie ook log 29 juni 2006)
Dit heeft allemaal te maken met het type inenting. Als wij Havrix hadden gekregen (alleen voor Hepatitis-A) dan waren we met 2 inentingnen klaar geweest. Nu hebben we Twinrix (voor Hepatitis-A én B) en daarom moet je 3 keer geinspoten worden.
Een tip voor iedereen die inenetingen nodig heeft voor de vakantie: Bel met de Travle CLinic van het Havenziekenhuis, daar weten ze van de hoed en de rand.

4 opmerkingen:

Chantal zei

en zo zie je maar, de bijsluiter is niet coor niets....

Pedro zei

@Chantal: Maar gelukkig is het alweer gebeurd :-)

Anoniem zei

Ik moest na mijn injecties via de GGD juist meer dan een jaar wachten voor de vervolgprik. Hangt dan kennelijk erg van het middel af...

Anoniem zei

O ja, ik kan me met die Chinese uitleg ook wel voorstellen dat het bijna verkeerd ging :-D