maandag 27 november 2006

Bij de dieren

Via een collega van mijn vrouw hebben wij voor een zacht prijsje de hand kunnen leggen op een tweetal entreebewijzen voor het Noorder Dierenpark in Emmen. En dus zijn we afgelopen zaterdagchtend om 07.30 uur in de auto gestapt om ruim 2 uur later in Emmen naar de dieren te gaan kijken. Het was een perfecte dag. Ondanks het weekend was er nauwelijks publiek en ook het weer werkte lekker mee. Eén nadeel is dat het park is opgesplitst in twee delen en omdat ze in de winter om 16.30 uur sluiten waren wij al vroeg op weg naar het andere gedeelte, maar daar bleek dat ze aan het verbouwen waren en er nauwelijks iets te doen was. Vanwege het ongemak kregen we een gratis kopje koffie aangeboden. En dat kon ik goed gebruiken omdat ik een paar minuten daarvoor bijna werd verslonden door een Humboldt-pinguin...

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Gelukkig komen er in Costa Rica geen pinguïns voor...
Andere beesten wel, maar er zijn koffieplantages genoeg om daar bij te komen van eventuele ontmoetingen. :-)

Anoniem zei

pinguïns zijn echt leuk, vooral die van Linux ;-)

Chantal zei

en de camera en nieuwe lens uitgeprobeerd....?

Anoniem zei

hoe kun je een nederlander beter troosten dan door hem een bakje koffie aan het bieden... leuk! juliie koffiecultuur lijkt een beetje op onze biercultuur...

Pedro zei

@Marieke: Jawel hoor, in de dierentuin van San José.

@Redstar: Deze was volgens mij nog een DOS-versie.

@Chantal: Yep. Is nog wel even wennen.

@Heidi: Ik ben dol op Belgisch bier, maar ik moest nog ruim 200 km terugrijden naar huis.

Anoniem zei

Geven ze die pinguins dan nooit iets te eten? :-D

Anoniem zei

Weeral (te) lang geleden dat ik nog eens in een dierenpark geweest ben. Toch weer eens inplannen.

@Redstar: ook hier Tux Power! :LOL

Anoniem zei

LOL @ Pedro

Pedro zei

@Frank & Redstar: Ach, als je maar LOL hebt ;-)