dinsdag 7 november 2006

Klantenbezoek

Zo heel af en toe krijg ik wel eens een nieuwe klant binnen. Dat is heel prettig en zeker als deze klant is doorverwezen door een andere klant. Geen betere reclame dan mond-op-mond-reclame. Het probleem is echter dat men dan even kennis wil maken. En daar heb ik eigenlijk best wel een hekel aan. Het kost mij (kostbare) tijd, die ik misschien later wel terugverdien, maar je bent op het moment dat je daar zit niet in staat om je werk af te maken. Nog vervelender is het als de nieuwe klant alleen 's avonds beschikbaar is.
Ik probeer altijd -na een beleefd kopje koffie- zo snel mogelijk weer weg te komen. Wat mij betreft hoeft zo'n gesprek niet langer dan een half uurtje te duren. Maar gisteren had ik zo iemand die eens rustig op de praatstoel ging zitten. Zo iemand waar je 10 eurocent inwerpt en dan voor 2 euro terugkrijgt. Om een lang verhaal kort te maken: Drie koffie en drie uur later kon ik weer naar huis.Het het wel werk opgeleverd, maar de hele avond was mooi naar de kloten.
Ik heb me voorgenomen geen avondbezoeken meer af te leggen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is een goed voornemen Pedro, want avond is ook vrije tijd, en vrije tijd is kwaliteit...

Chantal zei

Bah, Peer toch.....mond-op-mond-reclame.....

Pedro zei

@Redstar: Dat vind ik nou ook!

@Chantal: Lekker toch!