zondag 2 juli 2006

De koningin van Frankrijk !

Steeds vaker ben ik te vinden in Chassé Cinema om daar naar films te kijken die niet zo snel in de grote filmcomplexen te bewonderen zijn. En iedere keer betrap ik mezelf er op dat het eigenlijk best goeie films zijn.

Een tijdje terug zag ik daar nog The Merchant of Venice met Al Pacino, Jeremy Irons en Joseph Fiennes (jawel, de broer van). In één woord : geweldig ! Een fijn Shakespeare kostuumdrama. Als je de kans ziet, moet je 'em echt gaan bekijken.

Nu was het de beurt aan Marie Antoinette met Kirsten Dunst. Je zou denken dat deze actrice alleen maar geschikt is om Spiderman op z'n kop in de regen te kussen, maar...ze zet een zeer fraaie maar naïeve (toekomstige) koningin van Frankrijk neer, wiens leven bestaat uit veel feesten, veel kleding en veel juwelen. De druk om een troonopvolger te produceren drukt zwaar op haar schouders, te meer omdat haar echtgenoot Lodewijk de 16e (Jason Schwartzman) in eerste instantie geen benul lijkt hebben van hoe hij het een en ander aan moet pakken. Ondertussen begint de Franse Revolutie zich buiten de paleismuren af te tekenen.
Een fraaie kostuumfilm die zeker de moeite van het bekijken waard is. Verrassend is zeker de muziekkeuze in de film.

2 opmerkingen:

Chantal zei

Ik moet er nog steeds eens gaan kijken, ben nog niet tot dat genre doorgedrongen, maar weet dat het zeker de moeite weaard is, zeker voor een filmfan als ik.

Pedro zei

@Chantal : Je moet er gewoon een keer heengaan, zo is het bij ons ook begonnen !