donderdag 6 juli 2006

Scannerfout

Sinds een jaar of vijf heb ik een zogenaamde all-in-one machine van HP. Best wel handig zo'n apparaat, want je heb alles lekker compact bij elkaar: een printer, scanner, fax en kopieermachine. Aangezien mijn bedrijfje niet groter is dan 15 m2, moet je altijd schipperen met de ruimte, dus dan is zo'n machine een uitkomst.

De problemen begonnen eergisteren. Om de een of andere reden had ik het apparaat even uitgezet om 'em vervolgens weer op te starten. Normaal gesproken is-ie binnen een halve minuut weer operationeel, maar nu gebeurde er iets anders. Een ratelend en krakend geluid bereikte mijn oren. Op het display stond "Scannerfout, apparaat uit- en inschakelen". Oké, zo gezegd, zo gedaan. Uit, even wachten en weer aan. Na 20 seconden begint het geratel opnieuw en krijg ik weer dezelfde melding. Ik begin me nu echt zorgen te maken. Wat moet ik doen ? Dan krijg ik een geweldig idee: ik ga contact zoeken met HP. Dus: mailtje sturen en wachten. Al vrij snel komt het antwoord: "Apparaat uit- en inschakelen" en als dat niet mocht werken dan kunt U het apparaat ter reparatie aanbieden. Kosten : € 225,00 (!!) om in principe de scanner te repareren. Maar ja, als ik niks doe, kan ik ook niet printen, faxen of kopieëren. Ik denk dat ze op de reparatie-afdeling van HP de hele dag koffie drinken, want volgens mij is het altijd goedkoper om nieuw te kopen dan om te repareren.

Met pijn in het hart heb ik maar afscheid genomen van het handige apparaat en 'em vervangen door een jonger model, weer van HP, dat ook kan printen, faxen, scannen en kopieëren.

2 opmerkingen:

Chantal zei

Reparatie is veelal duurder dan een nieuwe aanschaffen.... welke type heb je nu?

Pedro zei

@Chantal: 't Is een HP LaserJet 3050 all-in-one geworden.