donderdag 13 juli 2006

Fietsen is goed...

Vanuit de televisie roept Karl Noten dat je minimaal een half uur per dag moet bewegen. Ik zal dat niet ontkennen, maar de mens is liever lui dan moe. En ik ben geen uitzondering. Oh, ik had wel eens momenten van fanatieke, fysieke inspanning, maar om nou te zeggen van "Dat zou ik elke dag wel willen doen". Hierop zou ik volmondig "Nee" gezegd hebben.
Totdat wij begin dit jaar na lang sparen, vergelijken en twijfelen een hometrainer kochten. Vanaf dag 1 ben ik er niet vanaf te slaan. 's Ochtends als ik uit bed kom begin ik met m'n eerste rit van die dag en dan tussen de middag nog een keer om zo per dag zo'n 5 kwartier op de fiets te zitten. In het weekend probeer ik zelfs 2 uur per dag te fietsen, maar meestalmoet ik dan vechten tegen de zadelpijn. Ze zeggen wel eens : "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden" en in mijn geval is dat ook zo. Maar ik ga gewoon door.

3 opmerkingen:

Chantal zei

Heel goed, en gezond, maar don't overdo it, want dan gaat het snel tegenstaan hoor en dan is het weer afgelopen.

Pedro zei

@Chantal: Ik heb gelukkig nooit een hekel aan fietsen gehad. In mijn schooltijd fietste ik wekelijks 200 km.

Anoniem zei

Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
»