vrijdag 7 juli 2006

WGA


Weet U waar WGA voor staat ? Nee ? WGA staat voor Windows Genuine Advantage. Als je PC daarover begint als je 'em opstart dan staat er vrijwel zeker een niet-legale versie van Windows op. Ook ik kreeg vanochtend deze melding en dat vond ik vreemd. Mijn werk-PC komt namelijk uit een computerwinkel hier uit de buurt met een voorgeïnstalleerde Windows-versie er op.
Microsoft probeert op deze manier de produktie van illegale software terug te dringen. De vraag is natuurlijk of dat gaat lukken. Ik heb daar mijn twijfels over.
Voorlopig ga ik eerst maar eens kijken wat er precies aan de hand is en of ik er iets tegen kan doen.

1 opmerking:

Chantal zei

Vreemd dat je PC dit ineens van de een op de andere dag kan aangeven, zonder dat jij iets hebt gewijzigd.

Fijn weekend!