donderdag 27 juli 2006

Ice Ice, Baby !


Wat is er lekkerder dan een ijsje op een warme dag. Je kunt dan naar je plaatselijke cafetaria rennen om er één te kopen of als je geluk hebt komt er een ambulante ijsverkoper door de straat. Nu vind ik de eerste optie eigenlijk altijd te duur, want vroeger kocht je een raketje voor ƒ 0,50, maar tegenwoordig vragen ze er vrolijk tussen € 0,50 en € 1,00 voor (afhankelijk van het weer).
Optie 2 heb ik bij ons in de straat nog nooit gezien, daarvoor moet je dan weer naar de grotere plaatsen in de buurt.
Dan is er nog een derde mogelijkheid en dat is: zelf ijs maken. Je koopt een ijsmachine, je volgt een simpel recept. Hup, alles in de ijsmachine en na 20 - 40 minuten heb je heerlijk, zelf gemaakt ijs.
Op de foto hierboven zie je de eerste test: sinaasappelsorbet-ijs. En ik kan je verzekeren, het is het lekkerste sinaasappel-ijs wat ik ooit geproefd heb.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Oooh! Ik ben jaloers! Eerst sapjes en nu ijs!

Pedro zei

@Marieke: Het schijnt dat je er ook heerlijk ananas-ijs mee kunt maken.

Anoniem zei

In dat geval vraag ik ananasijs voor mijn verjaardag!

Pedro zei

@Marieke: Vragen mag, maar of je het krijgt...

Anoniem zei

Brood-bak-machine, ijs-machine, fitness-machine...? Hoeveel meer van die dingen heb je nog?

:-D

Chantal zei

Dus jullie keuken is WEER uitgebreid met een apparaat, naast o.a. de BBM, de stoomkoker, de popcornmaker, de sapcentrifuge.... en wat nog meer?

Anoniem zei

Ik zou natuurlijk ook kaneelijs kunnen vragen!

Chantal zei

@ Marieke, je moet niet te gulzig lijken, laat je verrassen....

Anoniem zei

@ Chantal: haha, ik ben helaas erg gulzig als het gaat om ananasijs of kaneelijs, zeker als ik daar telefonisch uitgebreid over word ingelicht!

Anoniem zei

Really amazing! Useful information. All the best.
»