dinsdag 14 augustus 2007

ताज महल

Nee, nee, Blogger is niet stuk. Wat hier boven staat verwijst naar een mausoleum in Agra (India). Maar het is ook de naam van één van 's lands oudste Indiase restaurants. En laat dat restaurant nu in Breda gevestigd zijn.
Het gaat hier uiteraard om Taj Mahal, waar de heer en mevrouw Peer gisteren hebben gedineerd. Nu hoor ik U denken: "Uit eten op een maandag? Dat zal me gezellig geweest zijn." En dat is nu het voordeel van het restaurant. Sinds de begindagen is er nauwelijks iets veranderd aan de inrichting en het ademt een gezellige Indiase sfeer uit. Warme kleuren en gedecoreerd met typische Indiase snuisterijen. Daarnaast is het eten ook nog eens geweldig en als je dan bedenkt dat wij met z'n tweetjes voor een voor-, hoofd- en nagerecht met drankjes net geen € 60,00 kwijt waren, dan vraag ik U, waarom gaat U ook niet eens naar dit leuke restaurant? En het is echt niet alleen maar scherp gekruid voedsel wat er op het bord verschijnt.
Oh ja, vergeet vooral niet om een Mango Lassie te drinken, die zijn echt heerlijk.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Op maandag uit eten heeft nog zo veel meer voordelen. Het zal ook niet zo heel druk zijn..

Pedro zei

@Redstar: Da's een bijkomend voordeel.

Anoniem zei

als Breda nu net ietsjes dichter lag dan gingen we dat zeker doen!

Anoniem zei

Thais hebben we nog nooit gegeten. Zit ook geen thais restaurant in de buurt. Maar misschien als we eens een dagje breda doen?

Pedro zei

@Heidi: Ik neem aan dat België ook wel een aantal Indaise restaurants heeft...?

@Frank: Thais? Dit is een Indiaas restaurant.

Anoniem zei

Tja, moet ik ook niet zo vroeg weblogs lezen natuurlijk! Staat er toch duidelijk bij maar ja.
Maar verder, ook een indiaas restaurant hebben we hier niet.

Anoniem zei

Ik hou er ook van om allerlei verschillende restaurants te bezoeken. Het liefst in het weekend, maar is er een speciale dag doordeweeks, dan gaan wij doordeweeks.
Maandag is wel lekker rustig, maar ik zal nooit als enige in een restaurant gaan eten. Dan loop ik door en zoek iets anders

Anoniem zei

Vriendin M. gaat op reis naar India; én de echte Taj Mahal, én echt Indiaas eten. Ik ben helemaal niet een heel klein beetje jaloers ofzo, hoor. :-)
Maar ik ben zelf inmiddels ook best goed met saag paneer en garam masala. Ik heb nog een project koken-voor-klussers, maar dat kan pas van start gaan zodra de nieuwe keuken is geplaatst... ;-)
Maarre... heb je je weer gewaagd aan de tindaloo?

Pedro zei

@Patriesje: Het was ook een speciale dag voor ons...

@Marieke: We hadden het met de bediening over het verschil tussen het eten in India en hier in Nederland en nu blijkt dat het daar allemaal net iets heter gegeten wordt. Voor de rest schijnt het praktisch hetzelfde te zijn.
Ik heb deze keer trouwens malayon genomen.