dinsdag 21 augustus 2007

De doos (deel 5)

Naast wat aangevreten appels en wat druiven liggen er een paar papiertjes is de doos. Hoewel ze wat gescheurd zijn, is de tekst duidelijk:

"Hoi! Ik ben een Malagassische ringstaartmaki en ik ben per direct op zoek naar een leuke woning! ...ik mag gevoerd worden en ik bijt niet."

Ondertussen is het dier weer terug in de doos gesprongen en kijkt mij met z'n oranje ogen vragend aan. Hij ziet er vriendelijk uit en ik probeer 'em te aaien, maar waarschijnlijk is hij dat niet gewend en van schrik rent hij de kamer door. Snel loop ik naar de woonkamer. Op de fruitschaal ligt nog een banaan en misschien kan ik de maki daarmee lokken. Teruggekomen zit ie vanaf de kast naar me te kijken. Ik haal de schil van de banaan en breek een stukje af. Langzaam steek ik het stukje in zijn richting. Eerst kijkt het dier een beetje vreemd naar de banaan maar besluit dan om het er toch maar op te wagen. Hij steekt z'n poorje uit en de dunne vingertjes pakken het stukje fruit. Even snuffelt de maki er aan en besluit dan dat het veilig is om het op te eten. Smakkend verdwijnt de vrucht in z'n bekje. Als het op is, kijkt ie me aan met een blik van: "Heb je nog meer?"
Ik breek nog een stukje af en geef het aan de maki...

Wordt vervolgd.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Je zal maar een maki opgestuurd krijgen en dan een tijdje in de doos laten. Die is mooi in de aap gelogeerd! :LOL
Het verhaal begint steeds mooier te worden. Je hebt er geen videocamera bij zeker?
Apesnuit ziet er wel kunstmatig uit vind ik. :-)

Chantal zei

Illegale dieren importeren???

Anoniem zei

Tis al heel wat dat hij de reis heeft gehaald..

Pedro zei

@Frank: Hij is maar half in de aap gelogeerd; het is een halfaap :-). Ik hou het voorlopig nog bij foto's.

@Chantal: Ik importeer niks. Hij is vanzelf naar me toegekomen.

@Redstar: Dat vond ik ook heel knap. Ik vraag me wel af hoe hij aan mijn adres is gekomen.