woensdag 22 augustus 2007

De doos (deel 6)

Als de banaan op is, pak ik het tweede papiertje uit de doos en daar staat het volgende op:

Dit is Leeu. Zijn naam betekent leeuw in het Afrikaans. Deze kleine halfaap schijnt te denken dat hij een grote kat is. Of op z'n minst wenst hij dat hij het is. Vanwege de rare geluiden die hij maakt, vinden de andere dieren hem maar vreemd. Het is als het Afrikaanse spreekwoord: Ben zoals je bent, je kunt toch niemand anders zijn.

Hmmm, wat moet ik daar nu mee? Leeu...wat een vreemde naam. Eens kijken of hij er ook naar luistert. Ik roep zijn naam, maar ik zie 'em nergens. Dan hoor ik ineens een geluid uit de woonkamer. Terwijl ik z'n naam nog eens roep, stap ik de woonkamer binnen en zie ik 'em aan de lamp boven de eetkamertafel hangen. Mijn eerste reactie is om boos te worden, maar als ik de maki daar op z'n kop aan de lamp zie hangen, moet ik alleen maar lachen.
Het ziet er naar uit dat er een nieuwe huisgenoot is en hij zal moeten eten en ergens moeten slapen. Ik zal eens kijken hoe dat op Madagaskar gaat...

Wordt vervolgd.

5 opmerkingen:

Chantal zei

Lekkere log vulling zo, een verhaal in 10 delen...

Anoniem zei

Dus na hang-jongeren en hang-ouderen hebben we nu ook hang-halfapen in Nederland. Dat kan er ook nog wel bij.
Hangt er wel lekker te hangen trouwens.

Anoniem zei

Volgens mij heeft die half hangaap zijn slaap plak al gevonden..

Anoniem zei

Tsja, wil je ervoor zorgen dat Leeu zich écht thuis gaat voelen dan zit er niks anders op dan een baobabboom te planten in je huiskamer. :-)

Anoniem zei

waaaaaah dat meen je niet!!! hebben jullie zo een leuk beestje!!!! wat een snoes!!! wat apart!!!