vrijdag 10 augustus 2007

Grotten

Het was al zeker 20 jaar geleden dat ik er geweest was. En omdat we toch nog vrij waren hebben we de trein richting Jemelle gepakt. Jammer genoeg waren we wat laat vertrokken, zodat we een uur moest wachten op de bus die ons naar de Grotten van Han zou brengen. Zoals ik al schreef was een een hele tijd geleden. Het was zo erg dat ik het me eigenlijk helemaal niet meer kon herinneren hoe het eruit zag, maar het was fantastisch om de stalactieten- en stalagmieten-formaties te zien. Alleen was de gids slecht verstaanbaar. Ze sprak niet al te best Nederlands en de echo in de grotten hielp er niet echt aan mee.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Schieten ze nog altijd dat kanon af in de grotten?

gr. Chantal

Anoniem zei

En daar ben ik dus nog nooit geweest...

Pedro zei

@Chantal: Ja, dat luchtkanon wordt inderdaad nog steeds afgeschoten.

@Redstar: Moet je dan toch eens een keertje heen gaan.

Cursief Huigje zei

ook voor mij is het al meer dan een decennia geleden dat ik er vertoefde. Ik herinner me wel nog het piepend treintje dat ons tergend langzaam naar de grot bracht!

Pedro zei

@cursief huigje: Dat herinnerde ik me ook, alleen duurde de rit naar de grot in m'n herinnering veel langer.

Anoniem zei

De grotten van Han...
Da's een eeuwigheid geleden zeg! Was vaste prik bij schoolreisjes op de lagere school. Sindsdien eigenlijk nooit meer geweest.

Pedro zei

@Frank: Dan zou ik toch maar weer eens een keertje gaan.