donderdag 30 augustus 2007

Oproep

Een tijdje geleden kwam bij weblog-collega Frank het Zeeuws volkslied ter sprake. Ik kwam er toen achter dat wij hier in Noord-Brabant helemaal geen volkslied hebben en ook dat wij de enige provincie zijn zonder volkslied.
Dat heeft volgens Paul Celie, Paul Smeulders en Stijn Smeulders lang genoeg geduurd. Zij zijn van mening dat het lied "Brabant" van Guus Meeuwis het officiële Brababntse volkslied moet worden. Omdat dit niet zomaar 1-2-3 geregeld is, zijn ze een petitie hiervoor gestart.
Ik vind het een prima initiatief en wil daarom ook iedereen (Brabander en niet-Brabander) aanmoedigen deze petitie te ondertekenen.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben in Kaatsheuvel geboren dus ben offivieel brabander, en zal de petitie dan ook ondertekenen...

Anoniem zei

Was getekend!
Vooral een leuk liedje als je zelf in Amsterdam woont en een vriendje in Breda hebt. :-)

Chantal zei

heb meteen getekend!!

Pedro zei

@Iedereen: Ik ben benieuwd wanneer er over beslist wordt. In ieder geval bedankt voor de stem.

Anoniem zei

Inderdaad prima initiatief. Wordt tijd dat brabant een volkslied krijgt.

Effe tussendoor: op m'n blogje staat het zeeuws vlaamse volkslied. Het zeeuwse volkslied is weer anders. ;-)

Pedro zei

@Frank: Oeps. Ik hoop niet dat ik je hiermee beledgd heb.

Anoniem zei

Beledigd? Echt niet hoor!
Tis maar een detail waar ik op wees. ;-)

Anoniem zei

Pedro!!! hoe zit dat nu met die aap... iedereen lacht me hier uit omdat ik je geloofd heb... is ie nou echt of ni???

Pedro zei

@Heidi: Het is een echte...pluche ringstaartmaki. Hij ziet er best echt uit en hij lijkt wel echt als je het zo leest.

Anoniem zei

wiiiiiiiii ik was er echt ingetrapt!!! tja en dat zonder blond haar...