maandag 30 oktober 2006

Bronox

Blogger had niet zoveel zin, dus krijgt U vandaag het logje van eergisteren.

Doe-het-zelvers kennen de naam misschien wel. Het valt onder dezelfde categorie als WD-40. Het reinigt, smeert en voorkomt roest. Misschien denkt U: "Waar gaat dit verhaal naar toe?"
Dat zal ik vertellen. Zoals bekend mag zijn hebben wij veel problemen gehad moet onze hometrainer. Problemen met vervoer en problemen met de reaparatie. Daarom had ik gisteren een afspraak om met het apparaat bij de leverancier langs te komen. In alle vroegte een aanhangwagen gehuurd en daarna met maximaal 80 km/u naar Arnhem. Daar aangekomen heb ik even gedemonstreerd wat het probleem was en het grote demonteren (door 2 man) kon beginnen. Ondertussen had ik al koffie op en had ik de winkel al een paar keer doorkruist. Ik wilde net aan m'n tweede kopje koffie beginnen toen mij werd gevraagd of ik even wilde testrijden. Vol goede moed heb ik dat gedaan en wat bleek...het probleem was opgelost. Hoera !
Nadat alle onderdelen weer terug op de hometrainer zaten kon de reis naar huis weer worden ingezet.
Ondertussen hebben mijn vrouw en ik alweer wat kilometers afgelegd. En dat alles zonder gekraak.
Het probleem: de hometrainer moest gewoon gesmeerd worden ! En daar hebben ze bijna 4 maanden over gedaan om daar achter te komen. Ik heb in ieder geval wel een busje met smeermiddel (Bronox) meegenomen. Uiteraard zonder te betalen.

5 opmerkingen:

Chantal zei

Blogger geen zin.... lag het niet aan Casema..... die hadden nl een megastoring hier in onze buurt (ook jouw buurtje dus.....)

Pedro zei

@Chantal: Ik heb hier geen probleem gehad met Casema. Gewoon lekker kunnen down...ehh, internetten.

Anoniem zei

WD 40 of teflon is het heilige woord qua smering. Raar dat ze dat 4 maanden geleden niet hebben gedaan...

Anoniem zei

Na vier maanden een gratis busje smeermiddel :-(

Pedro zei

@Redstar: Dat vond ik zelf dus ook. Het moet toch een kleine moeite zijn om even te smeren.

@Emile: Ik ben blij dat het probleem is opgelost, dus ik laat het er maar bij.