dinsdag 24 oktober 2006

Dubbelop

Sinds jaar en dag krijgen wij elke week een plaatselijk krantje in de bus met daarin relevante en irrelevante informatie over wat er in de gemeente gebeurd. Daarnaast is er nog een tweewekelijks blaadje waarin eigenlijk hetzelfde staat. Dat is allemaal niet zo heel erg, want dat tweede blaadjes verdwijnt meestal ongelezen in de oud papier-doos. Wat ik wel erg vind is dat ze voor dat tweede blaadje elk jaar een donateursactie houden. Of wij maar mee willen betalen aan een blaadje waarvan de voornaamste inhoud in het wekelijkse huis-aan-huisblad staat. Ik zit niet te wachten op goed bedoelde redactionele stukjes over de plaatselijke bakker of ander geneuzel. En als ik dat dan zo nodig wil lezen, kan ik natuurlijk altijd op internet terecht. Alleen jammer dat dit al een paar maanden niet meer werkt.
Misschien zou het allemaal veel beter zijn als beide krantjes samen zouden werken. Scheelt in ieder geval weer een hoop oud papier.

5 opmerkingen:

Chantal zei

Ik neem aan dat je het hebt over de Rondom de Toren en het Carillon......

RdT is MIJN blad hoor.... niet afkraken.... ik doe redactioneel werk voor hen.

Pedro zei

@Chantal: Ja, dat weet ik wel, maar wat voor meerwaarde heeft RdT? Alles wat in RdT staat, staat ook in het Carillon.

Anoniem zei

Ik weet wel dat onze kat vroeger liever het Carillon had.

Anoniem zei

Een nee-nee-sticker op de deur is ook een optie. Of wil je een van de twee graag blijven lezen?

Pedro zei

@Dim: Dat kan ik me voorstellen. Het papier van het Carillon absobeert beter.

@Marieke: Ja, eentje is genoeg.