vrijdag 6 oktober 2006

To boldly go...

Als undercover Trekkie was ik aangenaam verrast door een veiling die gehouden wordt bij Christie's in New York. Daar komen van 5 t/m 7 oktober allerlei items onder de hamer die ooit gebruikt zijn in de beroemde Star Trek-serie. Van 'phasers' tot 'Enterprise blueprints' en van 'Enterprise-A model and power supply' tot 'Captain Jean-Luc Picard's Dress Uniform'. Je kunt het zo gek niet bedenken of het wordt geveild. Je moet wel een grote zak met geld meebrengen, want de prijzen variĆ«ren van $ 200,00 tot ± $ 30.000,00. Zelfs de veilingcatalogus moet geld kosten. Dit tweedelig boekwerk kost tussen de $ 56,00 en $ 90,00. Maar het kan nog gekker. Er is ook een special edition catalogus. Deze zit in een speciale verpakking samen met een DVD. Hiervoor vraagt men slechts tussen de $ 312,00 en $ 500,00. Hiervoor heb je echter wel iets in handen wat gegarandeerd een collector's items zal worden.
Al 40 jaar lang wordt collega Trekkies een (punt-) oor aangenaaid. Alles waar Star Trek op staat moet geld kosten. Ik hou het maar bij wat DVD's en filmposters.
Beam me up, Scotty !

4 opmerkingen:

Chantal zei

Jij een Trekkie? Verrassend....

Anoniem zei

Ik dacht gereageert te hebben maar hij is foetsie.

Anoniem zei

Ja, het is zonde dat het allemaal zo commercieel moet. Met name voor de echte Trekkies, want die kunnen dat vaak gewoon niet betalen.

Pedro zei

@Chantal: Stille wateren hebben diepe gronden ;-)

@Redstar: Ik heb niks verwijderd.

@Roland: Ja, het is helemaal niet eerlijk.