maandag 2 oktober 2006

Trein

De NS maakt al weken reclame voor de herfsttoer. Lekker met z'n tweeën in de 1e klas de hele dag in de trein zitten voor slechts € 35,00 !
Nou, dat sprak ons wel aan. Dus op het station een kaartje gekocht, afgestempeld en snel de bus in. De bus? Jazeker, de bus, want er reden geen treinen tussen Breda en Tilburg en werd iedereen met bussen vervoerd. In Tilburg kon het echt beginnen. Lekker in de comfortabele stoelen wegzakken om naar Valkenburg gebracht te worden. Als echte toeristen hebben we daar onder andere één van de grotten bezocht.
Na een verkwikkende lunch nog even door (of terug) naar Maastricht om vervolgens moe maar voldaan terug naar Breda te rijden. We waren net op tijd terug omdat toen het noodweer pas echt losbarstte.

3 opmerkingen:

Chantal zei

Lang geleden dat ik de NS gebruikte...... met rolstoel ook niet echt aantrekkelijk.

Pedro zei

@Chantal: Valt best wel mee, denk ik. Op praktisch elk station is wel een 'rolstoelschans' aanwezig. Ik heb er onderweg best veel gezien. Het grote probleem is denk ik om met de rolstoel in de coupé te komen.

Anoniem zei

Toch doe ik zo'n herfsttoer liever met de auto. Kruk mee en gaan maar. Kijken waar je uitkomt.