woensdag 25 oktober 2006

Internet

Hoe groot is de kans dat, als je een nieuw kabelmodem installeert, het netwerk plat komt te liggen. Dit overkwam mij gisterenavond. Na een hele dag hard werken dacht ik bij mezelf: "Kom, laat ik het nieuwe modem maar eens even installeren.". Allereerst de installatie-handleiding grondig bestudeerd en daarna aan de slag. Alles bij elkaar was ik binnen 10 minuten klaar. Even opnieuw opgestart en...geen internet? Nog een keer de handleiding doorgenomen om te zien of ik niet iets fout had gedaan, maar jammer genoeg kon ik niks vinden. Het was ook al te laat om de helpdesk te bellen, dus heb ik het maar zo gelaten. Morgen weer een dag, dacht ik. Dus vandaag met frisse moed alles nog eens nagelopen, maar ik kon geen fout ontdekken. Op het moment dat ik de helpdesk wil bellen bedenk ik me dat er misschien wel eens een storing zou kunnen zou. Ik kijk op teletekst en wat denk je...storing. Er zat niets anders op dan te wachten.

Update: Het nieuwe modem wordt niet herkend door het netwerk. Dat kan nog wel even duren, dus heb ik het oude modem maar weer aangesloten.

4 opmerkingen:

Chantal zei

Waarom heb je een nieuw modem?

Pedro zei

@Marlou: Hallo Marlou, leuk jou hier te treffen. Is alles weer een beetje is orde?

@Chantal: Het oude modem voldeed niet meer aan de eisen die ik er aan stelde.

Anoniem zei

Luidt niet een bekend spreekweurd: "oude modems in nieuwe netwerken"?

Anoniem zei

Je weet het toch, Pedro? Nooit iets vervangen wat werkt. Waarom risico's lopen?

:-D