dinsdag 31 oktober 2006

Speeltuin

Een paar weken geleden kwam de ANWB in het nieuws met een test van de veiligheid in diverse speelplaatsen/-tuinen in ons land. Daaruit bleek dat het in veel van deze voor kinderen aantrekkelijke gebieden helemaal niet zo veilig was. Weinig of geen afscheiding tussen de speeltuin en de openbare weg, onveilige speeltoestellen en een harde ondergrond zijn slechts een paar van de genoemde 'mankementen'.
Als er zich iets voordoet ligt het altijd aan het speeltoestel en niet aan het kind in kwestie, terwijl ieder weldenkend mens weet dat 95% van de ongelukken voorafgegaan wordt door de zin: "Kijk eens wat ik kan !"
Misschien dat de ANWB daar ook eens naar kan kijken.

4 opmerkingen:

Chantal zei

Eenzijdig heet noemen we dat, zo'n onderzoek

Pedro zei

@Chantal: Dat klopt, ze hebben mij namelijk niks gevraagd.

Anoniem zei

Wat ik ook nog al eens hooris"Pas je op" enkele minuten later een hoop gejank...

Anoniem zei

Ik kan me dat nog herinneren: een stevige dooie boom als klimrek in een parkje ver van de openbare weg en zand als zachte ondergrond. Prachtige speelplek voor een tand door je lip...