Hele volksstammen mogen graag hagelslag op hun brood eten. Ook Super de Boer weet dat. Wat doe je dan als grote supermarktketen om te zorgen dat jouw hagelslag beter verkocht wordt dan die van bijvoorbeeld De Ruyter? Je maakt de verpakking aantrekkelijk voor kinderen, want iedereen weet dat kinderen tegenwoordig min of meer bepalen wat er in de boodschappentrolley gelegd wordt. Ook Super de Boer weet dat. Dus heeft een stel knappe koppen zich op het hoofdkantoor van Super de Boer zich over dit fenemeen gebogen en kwam (volgens henzelf) met een zeer aantrekkelijke verpakking. Op deze verpakking zien we een afbeelding van een androgyne 'persoon'. Om duidelijk te maken wat Super de Boer hiermee wil, hebben ze op de achterkant van de verpakking de volgende tekst laten drukken:
Is de chocoladehagel op? Tover dan de verpakking om tot een speelgoedpop! Knip op de aangegeven plaatsen met een schaar de verpakking in en de speelgoedpop krijgt armen.
Ze denken zeker dat de kinderen van tegenwoordig daar warm voor lopen. Kinderen tot 3 jaar mogen er niet mee spelen, want dat zou gevaarlijk kunnen zijn en kinderen vanaf 3 jaar kijken eerst of er wel een USB-aansluiting of Bluetooth op zit, anders vinden ze het niks.
Dan sluit Super de Boer af met de geweldige zin:
Verzamel ook de andere Super chocoladehagelsoorten en maak een hele familie.
Het idee erachter is leuk, maar de doelgroep wordt hier voorbij gestreefd. Deze verpakkingen zijn niet voor kinderen, maar voor de ouders van deze kinderen die denken hun kind er een plezier mee te doen.
Wat begon als een leuk idee resulteert nu in bedroefde gezichtjes en de kinderen worden er ook niet vrolijk van.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Misschien doelen ze stiekem toch op de oudere jongere die er mss nog een boekenkast mee wil vullen :S
@Redstar: Ze hebben maar vijf verschillende: puur, melk, kwinkslag en dan nog melk en puur in kleine pakjes. Dus of een kleine boekenkast of veel van hetzelfde.
Een reactie posten